Høy stemning på U45s lanseringsfest
Eivind Reisvaag Sunde og Camilla Ore var strålende fornøyd både med oppslutning og stemning på U45s lanseringsfest.

Høy stemning på U45s lanseringsfest

08. juni 2023 | Tekst: Tekst foto: Sveinung W. Jensen, Tellus Kommunikasjon
– Vi ser at vi har truffet bra. 112 påmeldte på U45s lanseringsfest er over all forventning, slår Eivind Reisvaag Sunde fast.
Han er styreleder i Lister Næringsforening. Sammen med Camilla Ore har han gått bresjen for å få på plass U45-nettverket som et underbruk av den lokale næringsforeningen. Stemningen på lanseringsfesten på Farsund Resort torsdag kveld vitner om de har allerede har lykkes godt.

– Det er jo nå det hele begynner. Men vi ser at folk koser seg under foredragene og hilser på hverandre i pausene. Det er gøy se, sier Ore.

U45 ER EN ressursgruppe for yngre ansatte i privat næringsliv og offentlig sektor i Lister-regionen. Målet er å skape et miljø av yngre arbeidstakere som kan bygge relasjoner i regionen, skape bolyst og bidra til å bygge godt omdømme.

Lanseringsfesten for nettverket viste at dette virkelig kan bli en arena der unge voksne med karriereambisjoner og nysgjerrighet kan møtes, få faglig påfyll, bli inspirert og heie hverandre fram.

ETTER EN minglerunde på brygga i Bjørnevåg, fikk deltakerne faglig påfyll på Låven. Først fra Peder Andersen og Leif Arild Lauen, som fortalte hvordan det er å være eldre og ung leder på AMV. Så fra Eva Kvelland, direktør for kommunikasjon og marked i Sparebanken Sør, som fortalte om egen karriere og ga tilhørerne nyttige tips.

Tor Åge Eikerapen, spesialist i organisasjonspsykologi som er kjent fra Lederpodden, ga deretter salen et fyrverkeri av et foredrag om hvordan en urolig verden, digitalisering og økende krav til effektivitet har ført til dramatiske endringer i måten vi jobber og lever på.

LYNGDØLEN Roar Lindland, som er profesjonell motorsportfører på internasjonalt nivå, snakket om indre drivkraft og målrettet arbeid. Og før diskorytmene tok over, tok Michael Holm, hotelldirektør ved Farsund Resort, mikrofonen og ga et innblikk i hvordan Lister kan oppfattes fra en som kommer utenfra.

– Vi håper at U45 kan bidrar til å bygge ned barrierene og sørge for at folk blir kjent med hva som finnes av kvaliteter på tvers av kommunegrensene i Lister, sier Sunde.

– Og det er bare å melde seg inn i nettverket. Det blir mye gøy fremover, lover Ore.