Skapte god julestemning på låven
Hun fortalte at målet er to nye hotelletableringer i året, og at konsernet både renoverer, utvikler konsepter og ønsker å bidra aktivt inn i lokalt der de etablerer seg.
– Vi satser også på egne brands innen restauranter, barer og spa, sa Frafjord.
HUN GIKK OGSÅ gjennom sentrale reiselivstrender internasjonalt og i Norge. Blant annet pekte hun på utviklingen mot reiser med tydeligere formål, teknologiens rolle i planlegging og opplevelser – som å bo i historiske bygninger.
Et musikalsk innslag fra Farsund kulturskole ga deltakerne et avbrekk, før Sveinung W. Jensen tok over.
MED JENSEN bak roret ble Lister kåret til Årets lokalavis i Norge i 2018 og Farsund Badehus kåret til Årets sauna i Norge i 2025. I sommer har han vært sentral i etableringen av Farsund Folkepub, som også har vakt interesse ut over Listers grenser.
Temaet hans denne morgenen var «Best i Norge – også fra Lister», og han viste til de konkrete prosjekteksemplene.
Jensen understreket betydningen av metode, kultur og arbeidsform.
– Bygg ditt lag, tør å eksperimentere og ta i bruk alle digitale muligheter, sa Jensen, og la til:
– Men husk at «timing is everything».
NÆRINGSFORENINGEN har fått tre nye medlemmer siden siste samling. Et av dem er arkitektfirmaet Stiv Kuling, som fikk presentere seg.
Jan Gunnar Skjeldsøy og Anders Eik Pilskog fortalte om ulike prosjekter de har hatt.
Til slutt oppsummerte Hans Fredrik Grøvan noe av det som venter i foreningens regi i 2026. Som Næringslivsdagen Lister i januar, lanseringen av Push Kickoff for bærekraft, E39-konferansen og etableringen av leverandørnettverk knyttet til utbyggingen av Tonstad Datapark.
