Nytt lokalt byrå med unikt nettsidekonsept
Nytt fra medlemmer
Tidligere Lister-redaktør Sveinung W. Jensen og webdesigner Roger Henriksen utfordrer tradisjonelle løsninger ved å tilby nettsider uten etableringskostnad. (Foto: Christine Eftestøl, CHEF Digital Markedsføring)

Nytt lokalt byrå med unikt nettsidekonsept

04. november 2024
Tidligere Lister-redaktør Sveinung W. Jensen og webdesigner Roger Henriksen starter mediebyrået Muskat, og blir først i Norge med å levere komplette nettsider til fast månedspris.
– Mange bedrifter sliter med å holde nettsiden levende og relevant. Vi tilbyr en abonnementsløsning som sikrer at innhold og design på nettsiden alltid er oppdatert. I tillegg tar vi hånd om sosiale medier og digital markedsføring for kundene, sier Jensen.

– Vi utfordrer tradisjonelle løsninger ved å tilby nettsider uten etableringskostnad. Ved å levere skreddersydde nettsider til en fast månedspris, får kundene full forutsigbarhet på kostnadene. Alt du trenger til en nettside – design, innholdsproduksjon og vedlikehold – er inkludert i månedsprisen, legger Henriksen til. 

Har laget nettsider for Farmar og Øgrey
Muskat-gründerne er en del av samme kontorfellesskap på brygga i Farsund, og har samarbeidet tett siden 2019 gjennom sine selskaper Havdur Design og Tellus Kommunikasjon.

Blant annet har de sammen levert komplette nettsider til lokale bedrifter som Farmar, Øgrey, Lista Bygg, Gjenvinning Sør-Vest og Hansen Renovasjon.

Flere nye kunder allerede
Nå satser de nasjonalt. Muskats målgruppe er små og mellomstore bedrifter over hele landet som ønsker en profesjonell nettside til en overkommelig pris.

– Vi har stor tro på modellen vår, og har så langt bare fått gode tilbakemeldinger. Allerede før lansering av egen nettside, måtte vi kaste oss rundt og hjelpe tre bedrifter som ønsket nye nettsider til fast månedspris, forteller Jensen.

Priskalkulator på egen nettside
Og apropos Muskats egen nettside. Den er en viktig del av konseptet. Her kan du gjennom
en transparent priskalkulator selv velge akkurat de innholdsmodulene som passer din bedrifts behov – samtidig som du har full oversikt over den totale månedsprisen.

– Vi ønsker å gjøre det enkelt, forutsigbart og kostnadseffektivt for bedrifter å få seg en ny, proff og levende nettside, sier Henriksen.

Muskats nettsider skal gi effekt 
Med 20 års erfaring innen grafisk design og webutvikling, har 46-åringen ansvar for design og tekniske løsninger i Muskat. Han har tidligere bistått flere kjente merkevarer som Mercedes-Benz og Fargerike.

– Nettsiden skal være et reelt verktøy for kundene våre, ikke bare et digitalt visittkort. Muskat vil kombinere estetikk og brukervennlighet for å gi kunden en nettside som skaper konkrete resultater, sier Henriksen.

Har kunder i alle bransjer
Hans 53-årige partner i Muskat vil styre byråets innholdsproduksjon og strategiske rådgivning. Jensen er utdannet økonom, og har jobbet i pressen i over 30 år.

Fra 2009 til 2018 var han ansvarlig redaktør og daglig leder i Lister (tidligere Farsunds Avis). Før dette jobbet han 11 år i Aftenpostens økonomiredaksjon som avdelingsleder, nyhetssjef og journalist. Han har også vært politisk reporter i Dagbladet.

I 2019 hoppet han over til kommunikasjonsbransjen og startet Tellus Kommunikasjon, som har små og store kunder i alle bransjer – de fleste vest i Agder.

– Målet er 100 kunder innen tre år
– Vi vil beholde eksisterende kunder i våre respektive selskaper. Men de nye samler vi i Muskat, sier Jensen, og røper at ambisjonene er store.

– Målet er 100 kunder og fem ansatte innen tre år. Vi har en klar plan for hvordan vi skal lykkes. Så får vi se om den slår til, sier Jensen.